Zachodniopomorska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Biuro Rady: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Szczecinie      tel./fax: +48 91 44 25 828

Biuro Rady: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Szczecinie     tel: 91 44 25 843

Kampania informacyjna „Nie jeżdżę po alkoholu”

Wystartowała nowa kampania informacyjna realizowana przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Szczecinie wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego.

Głównym celem działań informacyjno-edukacyjnych jest zmniejszenie liczby i skutków wypadków drogowych, spowodowanych przez nietrzeźwych użytkowników dróg oraz zwiększenie wiedzy kierowców, kandydatów na kierowców oraz innych uczestników ruch drogowego na temat wpływu alkoholu i innych środków psychoaktywnych na sprawność kierowania pojazdem.

O szczegółach i narzędziach kampanii mówili w środę, 6 lipca 2016 r. na konferencji prasowej Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz wraz z wicemarszałkiem Jarosławem Rzepą oraz dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Szczecinie Cezary Tkaczyk. W trakcie spotkania z dziennikarzami Henryk Sawka zaprezentował swój pomysł i oczywiście naszkicował rysunek.

Zadaniem tegorocznej akcji jest przypominanie, że jazda pod wpływem alkoholu, jak i innych środków psychoaktywnych, naraża na śmiertelne niebezpieczeństwo innych użytkowników ruchu drogowego. Kampania „Nie jeżdżę po alkoholu” potrwa od lipca do listopada 2016 r.

A tegoroczną kampanię „Nie jeżdżę po alkoholu” będą promować billboardy z rysunkiem autorstwa Henryka Sawki – „Ala ma Asa a As ma alkomat". Na grafice widać dwa ujęcia tej samej sytuacji. Na pierwszym obrazku samochód prowadzi As. Na drugim już jego żona - Ala.
 

Tegoroczna akcja ma zwrócić uwagę na wiele szkodliwych i nieprawdziwych przekonań na temat skutków spożywania alkoholu. Do takich często błędnie powtarzanych mitów należą stwierdzenia typu: po kilku godzinach snu po wypiciu alkoholu można prowadzić auto, tłusty posiłek, zimny prysznic lub mocna kawa postawią kierowcę na nogi.

W lipcu w całym województwie pojawi się 35 billboardów, z grafiką przygotowaną przez Henryka Sawkę. Outdoor widoczny będzie w  Szczecinie, Koszalinie, Goleniowie, Chojnie, Gryficach, Kamieniu Pomorskim, Policach, Myśliborzu i Stargardzie. W ramach akcji kierowcy otrzymają bezpłatne alkotesty.  W tym roku alkotesty będą rozdawane wszystkim, którzy zdadzą egzamin na prawo jazdy oraz będą one wręczane także podczas rutynowych kontroli policji. Zakupiono ich 20 000 sztuk.

Kierowcy otrzymają także ulotki (5000 szt.)  z przydatnymi informacjami o negatywnych skutkach spożywania alkoholu, zostaną także wydrukowane plakaty (500 szt.). Łączny koszt kampanii to ponad 85 000 zł